Interview

Deskundig en met persoonlijke service: de opticien bij u thuis

Even naar de opticien voor een nieuwe bril of een reparatie… het is voor veel mensen een heel gewone bezigheid. Maar voor wie minder mobiel is, kan ’t een behoorlijke onderneming zijn. Voor hen is er de opticien aan huis. Meneer en mevrouw Janssen-Tielen uit Horst ervoeren nog niet zo lang geleden hoe handig die service kan zijn. Wij gingen bij hen op bezoek en troffen er ook Edward van der Sande, manager van de Nederlandse Huisopticiens.

Vriendelijk en kundig

In de woonkamer van mevrouw Janssen-Tielen in hof te Berkel in Horst tekent het zonlicht figuren op de vloer. Het is een van de eerste zomerse dagen in het jaar en samen met haar man heeft ze een wandeling gemaakt. Aan de muur van het appartement legio kaarten. Allemaal felicitaties voor het diamanten huwelijk dat ze onlangs vierden. Mevrouw Janssen-Tielen woont nog niet zo lang in hof te Berkel. Sinds een herseninfarct, waardoor ze halfzijdig verlamd is geraakt, heeft ze intensievere zorg nodig en kan ze niet meer thuis bij haar man wonen.

Vriendelijk en kundig

Mevrouw Janssen-Tielen is al jaren brildragend, maar na een staaroperatie was het tijd voor een nieuw exemplaar. Een bezoek aan de vaste opticien in het dorp zou lastig worden. “Bezoek aan de opticien in het dorp was moeilijk door de lockdown en doordat mijn vrouw in een rolstoel zit”, vertelt meneer Janssen. Toevalligerwijs viel zijn oog op een artikel over de Nederlandse Huisopticien in de folder van Groene Kruis Ledenorganisatie. “Ik heb de Klantenservice gebeld en werd teruggebeld voor een afspraak. Tegenwoordig denk je wel twee keer na wie je in huis haalt, maar doordat de service werd aangeboden door Groene Kruis Ledenorganisatie voelde het meteen vertrouwd.” Een paar weken later stond de heer Smit op de stoep; een van de vijf opticiens van de Nederlandse Huisopticiens. “Een keurige jongeman”, aldus Meneer Janssen. “Heel vriendelijk en kundig. Na een oogmeting vertelde hij – heel eerlijk – dat hij ’t ons niet aanraadde om nu al een nieuwe bril te kopen. De ogen van mijn vrouw waren nog te onrustig na het herseninfarct.” Een halfjaar later vond een nieuwe afspraak plaats en mevrouw Janssen-Tielen zocht een mooi nieuw montuur uit: minimalistisch en van titanium, dus superlicht. Dankzij de multifocale glazen heeft mevrouw Janssen-Tielen dichtbij en veraf glashelder zicht.

Leden krijgen meer!

Bent u lid van Groene Kruis Ledenorganisatie? Dan profiteert u van extra voordelen bij de Nederlandse Huisopticiens:

• 15% korting op de aankoop van een nieuwe bril (montuur en glazen);
• 15% korting op materiaalkosten bij reparaties;
• Geen voorrijkosten;
• Gratis oogmeting.

Wilt u een vrijblijvende afspraak maken met de Nederlandse Huisopticiens? Bel dan met onze Klantenservice 088 - 61 076 54

 

Persoonlijke service

Persoonlijke service

Voor Edward van der Sande is het verhaal van meneer en mevrouw Janssen-Tielen herkenbaar. Met zijn bedrijf heeft hij zich volledig gespecialiseerd in optiekdiensten aan huis. “Niet alleen nemen we een uitgebreide collectie aan monturen mee naar een afspraak. We hebben ook alle spullen bij ons om (ook complexere) oogmetingen op locatie uit te kunnen voeren.” Na de eerste afspraak, waarin de oogmeting plaatsvindt en de klant een montuur kiest, komt de opticien – meestal twee weken later – terug om de bril af te leveren. “Die persoonlijke service vinden we heel belangrijk”, vervolgt Edward. “Zo kunnen we de bril goed afstellen op het gezicht. En is in een latere fase service nodig? Ook dan komen we weer langs.”

De Nederlandse Huisopticiens bestaan al ruim 25 jaar. Het was de vader van Edward die het bedrijf startte. “Mijn vader was opticien, mijn moeder werkte in een verpleeghuis”, vertelt Edward. “Als mijn vader mijn moeder weleens op het werk kwam ophalen, kreeg hij van verschillende bewoners de vraag: ‘meneer Van der Sande, wilt u even naar mijn bril kijken?’ Dan zat er een schroefje los, was een vleugeltje afgebroken of was het montuur verbogen. We zijn gaan voorzien in een behoefte die er lag en zijn gestart met de Nederlandse Huisopticiens. Niet veel later ben ik in het bedrijf gestapt en inmiddels werken we met een team van negen man: vier collega’s op kantoor die afspraken inplannen en vijf man op de weg.”

Dik tevreden

Dik tevreden

Meneer en mevrouw Janssen-Tielen zijn dik tevreden met de service van de opticien aan huis. Ze hebben de dienstverlening als heel prettig ervaren. “En”, vervolgt meneer Janssen, “de prijs viel me ook reuze mee. Ik had verwacht meer te moeten betalen, maar ik vond de prijzen heel marktconform.” Edward moet lachen. “Dat hoor ik graag. Onze dienstverlening wordt overigens – net als bij een gewone opticien – vergoed, als mensen een aanvullende zorgverzekering met dekking voor brillen of contactlenzen hebben.”

Word nu lid en bespaar honderden euro’s

Direct lid worden